Категорії

Заповнення шин газом

Заповнення шин газом Львів

ФОРСАЖ - безпека, економія, комфорт!

Однією з цікавих можливостей покращення якості та безпеки пересування автомобілем, доволі дешевою та нестандартною, є вдосконалення внутрішнього середовища камер коліс, заповнення газовою сумішшю інертних газів «FORSAGE». Тема газових сумішей для коліс в Україні обоговорюється впродовж останніх 3-4 років; за цей час з`явились спеціалізовані азотні генератори та велика кількість різноманітних пліток та здогадок про дію газів у колесах.
Weel1 Основою зародження «тюнінгу» в середовищі наповнення коліс є Формула-1. Це рівень розробок більш високотехнологічних авто, швидкісних та витривалих. Колеса спорткарів експлуатуються в критичних умовах зносу, термодиструкційних реакцій, великих навантаженнях на розрив. Для таких жорстких вимог від коліс в Формула-1, крім покращення якості самої гуми, для дії з середини ефективно використовують багатокомпонентну газову суміш з інертних газів. Такі спеціалізовані суміші складаються з 4-х - 5-и газів, є доволі дорогими через використання рідкісних газів, які вдосконалюють властивості гуми для Формули-1. Згодом, після випробувань здешевленої формули суміші для масового використання на легкових та вантажних автомобілях в Європейських країнах для підвищення рівня безпеки були введені державні санкції про використання азоту або суміші газів в колесах літаків, вантажних автомобілів та причепів, що перевозять небезпечний вантаж.

Переважно камери наповнюють через компресор стиснутим повітрям. Іншою альтернативою наповнення азотом є використання так званих азотних установок. Повітря навколо нас складається з азоту (~78%), кисню (~21%) та часток інших газів (аргону, метану, неону, ксенону, водню, криптону, вуглекислого газу). Для створення високоякісних компонентів суміші - газів, відокремлених від домішок та вологи - на заводах використовують великі технологічні процеси, в яких є багато ступенів розділення та очищення від стану повітря до поділу на чисті гази.
Азотні установки використовують менше ступенів очистки, отже, якість отриманого газу є нижчою в кілька разів. В них використовують дорогий цеолітовий фільтр-адсорбер, який від кількості виробленого газу потрібно регенерувати, або змінювати на новий. На новому фільтрі система дає азот чистотою 92-94%, при відпрацьованому - майже не фільтроване повітря. В той час на виробництвах технічних газів якість вироблюваного азоту складає не нижче 99,9% і вмістом водяних парів не більше 0,004% .

В чому ж переваги суміші «FORSAGE» над повітрям в шині?

При використанні компресора з повітря в шину потрапляє волога та масляний аерозоль. В дощову погоду, коли вологість досягає 100%, кількість пари води в колесі збільшується. Під час закачування тиск в шині зростає до 2 ат і, за законами фізики, пара води при цьому конденсуються на поверхні гуми та внутрішній частині диску колеса.
Вода разом з киснем повітря є причиною корозії, руйнування і старіння гуми, втрати її властивостей, еластичності, міцності. Крім цього, вода є причиною різкого зростання тиску в колесі під час швидкого руху авто­мобіля, коли внаслідок тертя гума нагрівається до підвищено високих температур. Сконденсована вода при цьому випаровується, створюючи додатковий тиск, що зумовлено тепловим розширенням газів. Концентрація вологи в колесі при температурі 00С складає 5 грамів на 1м3, а при +100С - вже 10 грамм. Згідно закону Авогадро, при випаровуванні 1-го моля (або 18 г) води утворюється 22,4 л парів!
Отже, тиск в колесі при швидкій їзді на трасі, особливо в спеку, може зрости на 40-80%! А це вже небезпечно, бо гума втрачає еластичність, міцність, не амортизує нерівності дороги, передає вібрацію на підшипники і кульові опори, які, при цьому, інтенсивно зношуються і, врешті, виходять з ладу. Перекачана шина не тримає дороги на повороті через зменшення площі контакту. Зростає ймовірність аварійного розриву шини, особливо при наїзді на камінь чи яму.
Масляний аерозоль, який завжди утворюється при роботі компресора, розчиняється в гумі і, таким чином, зменшує її міцність. Нестабільний тиск, спричинений вологою, та втрата міцності, спричинена маслом, приводять до появи ґуль на шині та її руйнування. Переконайтеся самі. Для цього помістіть вирізану стрічку з камери у мінеральну оливу на кілька днів, а потім порівняйте її міцність на розрив. Висновки - очевидні.
Кисень, що міститься у повітрі, при підвищеній температурі та тиску ще швидше вступає в реакцію з каучуком, викликає термоокислювальне старіння гуми, що проявляється в утворенні тріщин та збільшенні вже існуючих; а також в крихкостю, зменшенні еластичності, міцності.
Одночасна сумісна дія всіх трьох шкідливих компонентів повітря - вологи, кисню та масляного аерозолю - взаємно підсилює негативні наслідки, що є основною причиною скорочення терміну служби шин, виникнення дефектів, їх аварійного розриву на дорозі.
Використовуючи у формулі «FORSAGE» гази з розміром молекули набагато більшим, ніж в азоту, діє ефект ущільнення мікротріщин у структурі гуми, що сприяє зменшенню істотного пропуску з самого колеса при нерівностях диску і неповному приляганні бортів покришки.
Отже, прочитавши все вищесказане, можна виділити основні переваги дії суміші інертних газів «FORSAGE”:
- підвищення плавності та м`ягкості проходження нерівностей дорожнього покриття;
- покращення амортизації коліс і зниження навантаження на підвіску автомобіля;
- покращення стійкості авто при проходженні поворотів і з’їздах на узбіччя;
- збереження працездатності коліс при підвищених температурах і навантаженнях;
- зменшення коливання тиску в колесах при зміні температури навколишнього середовища, навантаженнях, швидкості руху автомобіля і т.д.;
- зменшення зносу шин і забезпечення його рівномірності;
- зменшення можливостей пошкодження диску при попаданні в яму чи наїзді на бордюр;
- унеможливлення процесів окислення матеріалів шини і диску.

Weel До основних переваг наповнення    шин  сумішшю «FORSAGE» з балонів додається відсутність механічного втручання між балоном, в якій зберігається суміш, та безпосередньо процесом наповнення коліс. Адже, окрім якості суміші і її компонентів, важливу роль відіграє якість тари - балонів. Спеціалізовані балони під суміш «FORSAGE», крім очищення внутрішньої поверхні перед наповненням, проходять унікальну процедуру вакуумування балона, що забезпечує незмінну формулу і ідеальну якість суміші.

Історія пам`ятає, що після виникнення ременів безпеки в 1907 році стандартом комплектації вперше вони стали тільки у 1957 році на всіх автомобілях виробництва Volvo. Зараз, практично, всі нові автомобілі випускаються з подушками безпеки, хоча перша модель такої системи захисту була розроблена у 1973 році, вперше встановлена на модель Chevrolet Impala. Суміші або азот в колесах на даний час є правилом в країнах Євросоюзу, по нормах перевезення небезпечних вантажів (ADR) та застосуванню для коліс літаків. Через деякий час суміш газів для наповнення коліс автомобілів стане нормою, ще одним обов’язковим бар’єром безпеки для водія та пасажирів.

Іващенко Віктор Ігорович
Львівський хімічний завод
ivaschenko@lhz.com

 

ШиноМобіль - Ваша зручність і підтримка!



ГоловнаГоловна

 

Вітаємо, гість
Увійти

Кошик  

(пусто)