Категорії

Яку гуму вибрати на зиму

Одним з головних критеріїв якості транспортного засобу, є безпека пересування на нім. Здійснюючи безпосередній зв'язок між дорогою і машиною, шини значним чином впливають на керованість і стійкість автомобіля, а від цього безпосередньо залежить безпека руху.
Як відомо, існує декілька типів автомобільної гуми: літня, зимова і всесезонна. Всі типи, окрім всесезонної, розраховані на однойменну пору року. Всесезонка, по запевненню експертів, більше призначена для експлуатації в теплий час року, при мінусовій температурі вона поводиться небагато краще літньоїї. Літня і зимова гума розрізняються між собою за типом хімічного складу і фізичними властивостями і конструкційними особливостями. 
«Оптимальна температура навколишнього середовища для експлуатації літньої гуми не нижча + 7 градусів. Чим ближче стовпчик термометра до нульового показника, тим гірше поводиться машина «взута» в літню резину»- говорять фахівці шиномонтажа. Зимова гума, відповідно призначається для експлуатації при температурі нижче +7 градусів. Завдяки хімічному складу, використовуваному у виробництві гуми зимового типу, вона впевнено відчуває себе і в жарку пору року, що правда, чим вище температура, тим швидший знос гуми. Все вище перераховане говорить про те, що гуму необхідно вчасно змінювати, від цього безпосередньо залежать економічний і фізичний стан авто власника. Взимку «взута» в літню гуму машина зовсім «не тримає» дорогу, а влітку, зимова шина дуже швидко зітреться об асфальт. Враховуючи те, що літо вже практично пройшло, і до настання холодів залишилося зовсім не багато, ми поговоримо конкретно про зимову гуму. 
Як будь-яка частина автомобіля, шина повинна відповідати певним вимогам. Як правило, всі експлуатаційні показники виробник указує на бічній зовнішній стороні шини. Тому, будь-яка людина, знаючись на маркіровках нанесених на гумі, зможе без зусиль дізнатися, де, коли і для експлуатації в яких умовах призначена та або інша покришка. Зимові шини розділяються на два основні види:

Шиповані і фрикційні. Шипованна гума найбільш підходить для людей, які живуть недалеко від морського узбережжя. У таких місцях взимку дорога особливо часто покривається льодом. А зі всіх видів гуми саме шипована нійкращим чином справляється з особливостями обмерзлої траси. Фрикційні шини, розділяються ще на декілька підгруп, саме вони щонайкраще проявляють себе на мокрих і засніжених дорогах. Ненапрямлені симетричні шини найбільш універсальні. Вони абсолютно байдужі до напряму обертання колеса. Проте, виробники віддають перевагу направленим або ассиметрічній конструкції, такій гумі простіше задати необхідні властивості. У направлених шин вказаний вектор обертання колеса, зазвичай це робиться за допомогою стрілки на бічній частині. По цьому при установці такої гуми на диск необхідно строго стежити за тим, в яку сторону вказує стрілка намальована на бічній частині гуми. Якщо шина обертатиметься проти напряму, який показує стрілка, гума автоматом втрачає більшість своїх якостей, при цьому збільшується її знос. Даний вид шин не можна встановлювати і на запасне колесо. Проте невеликі труднощі з умовами установки з лишком компенсуються тим, що у направлених шин відмінно реалізовано хороше відведення з точки контакту води, снігу і сльоти. За рахунок цього протектор краще чинить опір акваплануванню. Особливістю асиметричної шини є те, що вона має зовнішню і внутрішню сторону. Як правило, на бічній частині асиметричної шини вказана сторона, яка має бути зовнішньою або внутрішньою. При монтажі на диск, достатньо правильно розташувати гуму на диску, після чого колесо можна використовувати з будь-якого боку автомобіля. Асиметричними шини виготовляються спеціально для розділення «обов'язків» між внутрішньою і зовнішньою стороною: зовнішня делаєтся жорсткішою, за рахунок цього досягаються кращі зчіпні властивості при маневруванні. А на внутрішній присутні глибокі канавки, призначені для ефективного відведення снігу і сльоти. З цього видно, що всі шини відрізняються між собою принципово, і мають різні типи протекторів, а так само різні варіанти установки на диск (асиметрічні, направлені). Термін служби зимової шини не залежить від її вигляду. Термін життя зимових покришок, залежить від умов і манери експлуатації, це прямі і основні чинники, які впливають на знос зимової шини.
Ще одним з чинників зносу зимової шини - є температурний режим експлуатації шини. Зимова шина підлягає активному зносу при температурі більш 15с., і нормально поводиться на температурах до 10с.
Найбільшим попитом у покупців в роздрібному сегменті продажів користується направлений тип протектора, в сегменті преміум - ассемітрічний. 
Підробки шин провести украй складно, оскільки процес виробництва дорогий і високотехнологічний. Правда, на російському ринку були відмічені китайські підробки шин російських виробників, але фахівець їх легко відрізнить від оригіналу по особливостях нанесення маркування на боковину шини. Крім того, що б реалізувати шину на ринку України необхідно сертифікувати продукт, що також є певним бар'єром для нелегального продукту.
Більше всього автошин продається через базари міста. Продаж на них займає більше 50% ринку зимових автошин. Далі за ними, по кількості продаж слідують спеціалізовані автокрамниці і супермаркети, з часткою ринку близько 40%. Менше всього продається через інтернет, там продажі не перевищують 7%.

Ярослав Новіков
http://autonews.rbc.ua



ГоловнаГоловна

 

Вітаємо, гість
Увійти

Кошик  

(пусто)